STPM 2004

QUESTION 3

Explain two ways how multimedia can assist in the field of education. (4 m)

Jelaskan dua cara multimedia dapat membantu dalam bidang pendidikan.

QUESTION 5

A multimedia authoring tool prepares an important framework for arranging and editing the element of a multimedia project. It is used to design interactivity and user interface by integrating the multimedia elements to become a solid project.                                          (a)state one multimedia authoring tool.

(b)explain two advantages and two disadvantages of the authoring tool which you have mentioned.

Alat pengarangan multimedia menyediakan rangka kerja penting untuk menyusun dan menyunting unsur-unsur projek multimedia.ia digunakan untuk mereka bentuk interaktiviti dan antara muka pengguna dengan mengabungkan unsur-unsur multimedia menjadi satu projek yang mantap.

(a)nyatakan satu alat pengarangan multimedia

(b)jelaskan dua kebaikan dan dua kelemahan alat pengarangan yang anda nyatakan.

QUESTION 9

A multimedia company wishes to develop two different multimedia software. The information on the multimedia software that are to  be develop are as follows.

Software A : A game software that is able to attract attention , enjoyable and challenging to user. It is suitable to be uses at  home. The main targets are children and teenagers’ .This software will be categories’ as entertainment material.

Software B : A learning software that is able  to help students to improve their knowledge  and skill in science subject. It is suitable to be used in used in school and at home . The main targets are students and teachers.

(a)    List three multimedia elements that are required to develop software A and give reasons for the choice of the elements.

(b)   Explain four characteristic of software B in order to  achieve its development objectives.

Sebuah syarikat multimedia ingin menbangunkan dua perisian multimedia yang berlainan .Maklumat tentang perisian multimedia yang hendak dibangunkan adalah seperti yang berikut.

Perisian A : Satu perisian permainan yang mampu menarik perhatian , menyoronokkan , dan memberi cabaran kepada pengguna .Perisian ini sesuai ini sesuai digunakan di rumah . Sasaran utama ialah kanak-kanak dan remaja .Perisian ini akan dikatogerikan sebagai bahan hiburan.

Perisian B: Satu perisian pembelajaran yang dapat membantu pelajar untuk meninkatkan pengatahuan dan kemahiran dalam mata pelajaran sains . Perisian ini ssuai digunakan di sekolah dan di rumah .Sasaran utama ialah pelajar dan guru.

(a) Senaraikan tiga unsur multimedia yang diperlukan untuk menbangunkan perisian A dan berikan alasan bagi pemilihan unsur tersebut.

(b) Jelaskan empat ciri perisian B untuk tersebut.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s